Ben jij ondernemer en heb je eigenlijk geen tijd meer om de marketing voor je eigen bedrijf te doen, of hou jij je liever bezig met andere zaken? Dan is de kans groot dat de marketing voor jouw bedrijf waarschijnlijk niet heel consistent verloopt op dit moment, of misschien loopt het zelfs wel helemaal niet. Dat is natuurlijk zonde, want het wordt lastig om je bedrijf te laten groeien zonder het inzetten van online marketing. Het is mogelijk om hier iemand voor aan te nemen, maar je kunt er ook voor kiezen om een online marketing bureau in te schakelen. In dit artikel zetten we de voor- en nadelen van een online marketing bureau voor je op een rij!
Een team van specialisten tot je beschikking
Het grootste voordeel van het inhuren van een online marketing bureau is dat je er zeker van kunt zijn dat een team van specialisten de marketing voor jouw bedrijf oppakt. Een bureau heeft altijd de laatste kennis in huis van gebieden van de online marketing. Kennis die je zelf waarschijnlijk niet bezit. Veel beginnende ondernemers zijn er van overtuigd dat ze het wel zelf kunnen, maar beseffen dan toch al snel dat het marketingvak ingewikkelder is dan het lijkt. Zit jouw bedrijf in een grotere stad, zoals Eindhoven, dan kan het niet moeilijk zijn om een bureau te vinden dat bij jou in de buurt zit. Een online marketing bureau in Eindhoven weet vaak ook meer van de plaatselijke markt en relevante concurrenten voor jouw bedrijf.
Kosten voor de marketing besparen
Het inhuren van een online marketing bureau kost natuurlijk geld, maar het is altijd goedkoper dan het aannemen van een fulltime werknemer voor het oppakken van de marketing. Als je een werknemer aanneemt, ben je immers ook verantwoordelijk voor het aanschaffen van de juiste software en de kosten van eventuele opleidingen of trainingen die de marketing medewerker wil volgen. Als je een online marketing bureau inschakelt, betaal je niet voor de software die zij gebruiken, aangezien het bureau zelf allerlei licenties in bezit heeft. Daarnaast is het personeel van het bureau uiteraard al opgeleid tot marketing professional. In de meeste gevallen ben je met het inhuren van een marketing bureau dus goedkoper uit dan met het aannemen van een nieuwe werknemer.
Je houdt meer tijd over
Als je jouw marketing uitbesteedt, hou je zelf veel meer tijd over voor andere werkzaamheden binnen je bedrijf. Zo kun jij je weer volledig focussen op de core business van je bedrijf, wat waarschijnlijk ook is wat je het liefste doet. Natuurlijk zul je regelmatig updates krijgen over resultaten van campagnes en zal een online marketing bureau wel gebruik willen maken van jouw kennis van het product of de dienst die jouw bedrijf aanbiedt!